صفحه رسمی شهرداری شاهدیه

1403-02-01 تاریخ امروز

صفحه رسمی شهرداری شاهدیه

صفحه رسمی شهرداری شاهدیه

آیین نکوداشت « علی سلطانی گردفرامرزی » شخصیت فرهیخته، ادیب و پژوهشگر معاصر یزد روزهای 28 و 29 فروردین 98  باهمکاری شهرداری شاهدیه دانشگاه یزد و اداره کل ارشاد استان برگزار شد

مراسم افتتاحیه نکوداشت با حضور مسئولان، استادان، دانشجویان و فعالان و علاقه‌مندان حوزه علم، ادب و فرهنگ در دانشگاه یزد برگذار شد و کتاب های « در سایه سار ادب»، « رواق نامه » و دیوان اشعار» دکتر سلطانی رونمایی  شد .

در عصر روز 28فروردین مراسم اختتامیه ای که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جمعیت هلال‌احمر یزد برگزار شد، که در حاشیه هر دو مراسم برگزاری نمایشگاه عکس مکان‌های تاریخی شاهدیه، انتشار ویژه‌نامه نکوداشت، نمایشگاه کتاب  از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

دیدار مردمی و تقدیر از دکتر سلطانی در 29فروردین در سالن سیب و نار شاهدیه ادامه یافت که در این مراسم مردم و مسئولین استان حضور داشتند.

مهندس میرنژاد شهردار شاهدیه بابیان اینکه فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری بیش از سایر اقدامات نمود دارد، تصریح کرد: باید نگاه جامع و همه‌جانبه ای به شهر داشته باشیم و بر این اساس در فعالیت‌های فرهنگی ازجمله تجلیل از شخصیت‌های برجسته همکاری‌ها جدی‌تری صورت گیرد.
سید علی میر نژاد افزود: شاهدیه از سه منطقه نصرت‌آباد، ابرندآباد و گرد فرامرز تشکیل‌شده است و از هر یک این مناطق شخصیت‌های برجسته‌ای برخاسته‌اند و در حال خدمتگزاری به مردم هستند.
وی خاطرنشان کرد: در برگزاری هرچه بهتر آیین تجلیل از استاد سلطانی گرد فرامرزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، دانشگاه یزد، بنیاد فرهنگی و شهرداری شاهدیه همکاری دارند و در این راستا از سال گذشته نشست‌های متعددی برگزار شد.

همچنین قاسم میر جلیلی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شاهدیه با تأکید بر الگو بودن فضایل اخلاقی و سخت‌کوشی سلطانی برای جوانان اظهار داشت: ابتدا قرار بود آیین نکوداشت اردیبهشت 97 برگزار شود و با توجه به گستردگی آثار و زمان‌بر بودن تجدید چاپ برخی آثار استاد، دبیرخانه نکوداشت مرداد 97 در دانشگاه یزد تشکیل شد.

دکتر علی سلطانی

سلطانی گرد فرامرزی متولد ۱۳۱۸ در یزد است وی نمونه یک ادیب و دانشمند خودساخته است،  این استاد، علاوه بر علم و ادب در زمینهٔ های فرهنگی، هنری و قرآنی خدمات و آثار قابل‌توجهی به جامعه ارائه کرده است.
دکتر سلطانی یکی از موسسین بنیاد فرهنگی شاهدیه است: این بنیاد در سال 1377 با اهدای 10 میلیون ریال از طرف خیران راه‌اندازی شد و تاکنون فعالیت‌هایی ازجمله تجلیل از دانش آموزان برتر مدارس و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان کم‌بضاعت انجام داده است.
از جمله آثار متعدد دکتر سلطانی تصحیح رباب نامه سلطان ولد، تصحیح فرس نامه، راز سوگندهای قرآن و جلوه‌هایی از اعجاز قرآن (2 کتاب در زمینهٔ قرآن پژوهی)، از کلمه تا کلام (دستور زبان فارسی) و سیمرغ در فضای فرهنگ ایران(اسطوره شناسی ایرانی)  منتشر شده است.
رمزهایی از اساطیر ایران (شاهنامه پژوهی، اسطوره شناسی ایرانی)، نگارش و دستور زبان فارسی (کتاب درسی آموزش و پرورش)، عشق، عرفان، مستی و طنز حافظ (مشترک با ذبیح الله عزت یزدی)، دُر دری (کتاب فارسی عمومی انتشارات سمت) و کتاب های متعدد کمک آموزشی، کنکور و مقالات گوناگونی در حوزه دستور، نگارش و نقد و بررسی کتاب های درسی آموزش و پرورش از دیگر آثار این ادیب و پژوهشگر معاصر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *